Rabu, 18 Julai 2007

Dimana Keperihatinan Perdana Menteri?

Hari ini (Rabu 18 Julai 2007) menyaksikan satu sejarah sedih dalam negara kita apabila 6 anggota Tentera Udara Diraja Malaysia disahkan terkorban dalam satu lagi tragedi udara melibatkan pesawat Nuri.


Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, Sultan Mizan Zainal Abidin di beritakan telah sudi mencemar duli untuk menziarahi jenazah anggota-anggota Tentera Udara Di Raja Malaysia yang terkorban di Hospital Kuala Lumpur pagi ini. Baginda bersama Permaisuri Agong tiba di perkarangan Hospital Kuala Lumpur dengan disambut oleh Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Jeneral Tan Sri Abdul Aziz Zainal dan Ketua Turus Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).
Keperihatinan Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong ini benar-benar memperlihatkan sifat Baginda yang mengambil berat masalah yang berlaku kepada rakyatnya. Namun apa yang menimbulkan tandatanya adalah dimanakah keperihatinan Perdana Menteri kita, Abdullah Ahmad Badawi? Dimanakah beliau berada disaat jasad para pahlawan tersebut akan disempurnakan?

Tiada ulasan: