Rabu, 18 Julai 2007

Al Fatihah. Takziah Kepada Keluarga Semua Perajurit Yang Terkorban

Penantian penuh debaran seluruh keluarga 6 anggota Tentera Udara Di Raja Malaysia yang berada didalam Pesawat Nuri Sikorsky S61A-4 berakhir semalam apabila kesemua mereka disahkan terkorban didalam nahas berkenaan. BERNAMA melaporkan bahawa pesawat Nuri berkenaan di temui di kawasan kira-kira 5 kilometer di barat laut Genting Sempah kira-kira jam 1.24 petang.

Gerakan mencari dan menyelamat yang masuk hari kelima semalam akhirnya menemui mayat berkenaan melalui jalan darat. Namun begitu, usaha mengeluarkan jenazah semua anggota berkenaan menghadapi kesukaran akibat hutan yang tebal.

Mereka yang terkorban dalam tragedi ini adalah juruterbang Kapt Nor Azlan Termuzi, pembantu juruterbang Kapt Nor Intan Asykeen Mohd Arof, Sjn Khusnizam Ariffin (kuartermaster udara), Sjn Mohd Azmie Md Yassin, Laskar Udara Kanan Saifulizam Alias dan Laskar Muhammad Ridzuan Ahmad.

Namun begitu, satu kebiasaan yang kurang menyenangkan bagi anggota keluarga masih berlaku pada kali ini apabila anggota keluarga mendapat berita kejadian ini melalui Media dan bukan melalui sumber rasmi. Adalah lebih manis dan lebih baik seandainya mereka dimaklumkan mengenai penemuan dan juga nasib kesemua anggota keluarga mereka lebih awal dari media. Mungkin pihak-pihak yang berkenaan perlu memperbaiki keadaan ini pada masa yang akan datang

Apa pun Takziah diucapkan kepada semua anggota keluarga ke enam-enam pahlawan negara yang meninggal dunia didalam tragedi ini. Marilah sama-sama kita menghadiahkan AlFatihah untuk mereka dan berdoa semoga roh mereka ditempatkan Allah dari kalangan hambanya yang soleh.

Al Fatihah.

Tiada ulasan: